Hírek

08. február 2017

Ihatok kevesebb vizet télen, mint a nyári hónapokban?

Honnan tudhatom meg, hogy elég folyadékot fogyasztok?

A téli hónapokban még fontosabb odafigyelnünk a folyadékpótlására, mint nyáron. Ennek nagyon egyszerű oka van: míg nyáron izzadunk, a nagy melegben hamarabb kiszáradunk, addig télen szinte semmi nem figyelmeztet bennünket arra, hogy a szervezetünk szomjazik. Pedig a meleg ruhákban is izzadunk, ráadásul a fűtési időszakban a körülöttünk lévő levegő is igen száraz. A fűtött helyiségek levegője sokkal szárazabb, így a nyálkahártyák gyorsabban kiszáradnak, és ebben az állapotban kevésbé ellenállók a kórokozókkal szemben, vagyis a szervezetfogékonyabbá válik a fertőzésekre. A meleg és száraz, fűtött levegő a bőrt is kiszárítja, ami kellemetlen viszketéssel és kivörösödéssel jár. Az agynak és a többi szervnek is szüksége van folyadékra ahhoz, hogy hatékonyan működjön, különben fejfájás és fáradtság jelentkezik.

Hiába izzadunk kevesebbet, ez nem azt jelenti, hogy folyadékigényünk kevesebb lenne, mint nyáron. A hideg évszakban is ajánlott legalább napi 1,5-2 liter folyadékot fogyasztani, annak pedig, aki sportol, ennél is több folyadékra van szüksége fizikai igénybevételtől függően. Mivel a szabadban télen alacsony a hőmérséklet és általában a sportlétesítményekben is hidegebb van ilyenkor, a szervezetnek kevesebb munkájába telik, hogy a normál testhőmérsékletet sportolás közben fenntartsa. Ez kevesebb verejtéktermeléssel jár, ebből kifolyólag a folyadékigényt sem emeli meg olyan nagymértékben. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne szükség, sportolás közben is folyadékpótlásra. A hidegben is megfelelően hidratáltan kell megkezdeni az edzést.

Honnan tudhatom meg, hogy elég folyadékot fogyasztok?

A testünk pontosan elárulja, hogy eleget iszunk-e. Amennyiben valaki keveset (naponta 1-2 alkalommal) jár folyóügyeit elintézni, és a vizelete sötét színű, akkor valószínűleg nem iszik eleget. Ha azonban naponta 8-10 alkalommal is vécére megy, és a vizelete majdhogynem színtelen, akkor a szervezete számára megfelelő mennyiségnél több folyadékot fogyaszt. Ez sem egészséges, mert esetleg túl sok ásványi anyagot fogyaszt el, aminek a kiválasztása megterhelheti a veséket. Azt fontos tudni, hogy folyadékot nem csak a kiválasztó szervrendszered munkája nyomán veszítünk, hanem majdnem 1 liternyit izzadással, légzéssel is.

Hírek

14.05.2019 | Újabb vállalatok vehették át a DUIHK „Megbízható Munkaadó” címét

A címet 2017 óta olyan vállalatoknak ítélik oda, amelyek teljesítik a munk...

16.05.2018 | Mit igyunk testmozgás közben?

Közeledik a strandszezon, ezért sokan most kezdenek el aktívan mozogni. A meg...

TISZTA VÍZ- NÉMET PRECIZÍTÁS- aQto VÍZADAGOLÓK

Nemcsak jól néz ki, megbízható is. Az aQto vízautomata Önt is lenyűgözi, hiszen modern, praktikus és stílusos megoldás.

VÍZADAGOLÓ TESZTEK

Szívesen kipróbálná vízadagolóinkat vagy szódagépeinket? Jelentkezzen Ön is, és tesztelje 14 napig költség- és kötelezettségmentesen prémium kategóriás szódagépeinket!